Muuta fontin kokoa
Tänään on 19 Huhti 2021 22:06


Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 2 viestiä ]
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Shakkiohjelmien olympialaiset Japanissa 25.9 .02.10.2010
ViestiLähetetty: 28 Syys 2010 18:11 
http://www.grappa.univ-lille3.fr/icga/
Kilpailut

World Computer Chess Championship
World Microcomputer Chess Championship
Tietokone olympialaiset
European Computer Chess Championship

http://translate.google.fi/translate?hl ... s-2010.pdf



Säännöt 18
th
World Computer-Shakin
1
SÄÄNNÖT 18
th
MAAILMAN COMPUTER-Shakin
Kanazawa, Japani
25.09.-02.10.2010
Hallitus ICGA
18
th
World Computer-Chess Championship järjestetään 25.09.-02.10.2010
Kanazawa, Japani. Täällä muistuttaa, että Maastrichtin triennaalissa kokouksessa vuonna 2002, eli ICGA
Kokous päätti, että WCCC pidetään vuosittain erittelemättä kaikentyyppiset koneita.
Havainto oli selvä: kaikenlaisia eroja mikrotietokoneet, henkilökohtaiset tietokoneet,
"Normaali" tietokoneita, ja supertietokoneita oli jossain mielessä vanhentunut ja luokittelu siten oli
pitää keinotekoisena. Niin oli jakaa kolmeen luokkaan yhden jalostajien ja multiprocessors.
Toinen jako katsotaan vanhentuneeksi, koska 2002 on, että välillä amatööri ja ammattilainen. Ei
todellinen amatööri ammatti? Tai toisinpäin? Organisatoristen asioiden olemme pitäneet
ero, koska amatööreille matkakustannuksista ja asuminen on jo nyt kallista. Kohdellaan
ammatillinen voidaan miellyttävää, mutta jos joudut maksamaan siitä niin se voisi olla vähemmän miellyttävä. Kuten
aikaisempina vuosina olemme olleet kolme ryhmää täällä, eli. amatöörit, semi-ammattilaisia, ja
ammattilaisia. ICGA jatkaa politiikkaansa tältä osin (ks. alla), ja jatkossa tiukempia
kuin aikaisemmin, kun aseman määrittelyssä osallistujia.
Sen jälkeen kyselyn keskuudessa shakki ohjelmoijat jälkeen viime vuoden turnausta
Pamplona, ICGA ilmoitti avajaisissa uusi turnaus 2010 ja sitä seuraavina vuosina -
World Chess Software Championship. Kaikki tiedot, jotka ilmoituksen olivat seuraavat.
[I] World Computer Chess Championship Shannon Trophy on kiistänyt joukkuetta, jotka
ei rajoitusta saattaa niitä niiden valintaan laitteisto.
[Ii] uusi turnaus käyttöön nimeltään "World Chess Software Championship" (WCSC)
pidetään samassa paikassa ja samaan aikaan kuin WCCC. Tämä yhtenäinen
alustan tapauksessa käyttää tietokonetta lainattiin vastaanottava organisaatio. Jokaisessa pelissä pelataan tämän
Turnauksen kaksi tietokonetta on, sikäli kuin mahdollista, sama suhteessa niiden laitteiden
ominaisuudet: lukumäärä sydämiä, suorittimen nopeus, muistin määrä.
[Iii] Osallistujat voivat kilpailla jompikumpi tai molemmat näistä turnauksista yhden osallistumismaksun.
[Iv] ajastus WCCC on esimerkiksi pyrkiä 4 tunnin Pelaamiskerran eli kaikki
liikkuu 1 tunti 45 minuuttia plus lisäys on 15 sekuntia per siirto.
[V] määräaika WCSC on esimerkiksi pyrkiä 2 tunnin Pelaamiskerran eli kaikki liikkuu
45 minuuttia plus lisäys on 15 sekuntia per siirto.
[Vi] WCCC on 11-kierroksen sveitsiläinen System tapauksessa, jos on yli 12 paikkaa, toisin
kaikki-play-kaikki tapahtuma.
[Vii] kierroksia varten WCSC päätetään mukaan kirjausten määrä sekä
tapahtumia, mutta siellä on ainakin 9 kierrosta WCSC.
[Viii] Tulee kuten tavallista on lepo päivä retki ja aika varattu nopeus mestaruudesta.
Alla tarjoamme säännöt 18
th
World Computer-shakin ja vuoden 2010 World
Chess Software Championship. Se sovittiin Maastrichtin kokouksessa, että vuodesta 13
th
World
Tietokone-Shakin lähtien Shannon Trophy jaetaan vuosittain. Alkuperäinen
Trophy pysyy ICGA päämajassa Tilburg, ja vuosittain kopio pokaali on esitetty
pysyvästi World Computer shakin joukkue. Trophy annetaan vuosittain olla
säilyttää voittaja World Chess Software Championship.
________________________________________
Page 2
Säännöt 18
th
World Computer-Shakin
2
Alla olemme jakaa sääntöjen osiin yleisten sääntöjen ja osa turnauksen sääntöjä.
Yleiset säännöt - WORLD COMPUTER shakkimestaruuden
1. World Computer-shakin 2010 on 18
th
sarjassa World Computer-Shakki
MM. Tästä seuraa, turnauksen säännöt alla.
2. Turnaus 11-kierros Sveitsissä järjestelmä tapahtuma, vakio (ei-nopeutetussa) Sveitsin
pairings. Väliaikainen pelissä aikataulu ilmoitetaan siitä ICGA verkkosivuilla.
3. Turnauksen voittaja palkitaan (1) kopio Shannon Trophy, ja (2)
otsikko World Computer Chess Champion 2010. Mikään muu otsikot johtuvat tulokset
turnaus jaetaan (siis ei Amateur otsikko, ei Microcomputer otsikko, eikä yhden prosessorin
otsikko sekä ei monen suorittimen otsikko). Turnauksen voittaja jaetaan myös käteisellä
palkinto 1000 €.
4. Tulee erillinen 9-kierroksella Sveitsin turnauksen pysyvä pokaalin ja otsikko World
Tietokoneen nopeus shakin.
5. Jollei toisin säädetä, pelisäännöt ovat samat kuin ihmisten turnauksen. Vuonna
Erityisesti tämä pätee väittää piirtää suhteessa kolme kertaa toiston sääntö (ks. ICGA
Lehdessä, Vol.. 28, nro 1, Uutiset-osio). Jos asia on kyseessä, turnauksen johtaja on
oikeus tehdä lopullinen päätös (kunnioittaen asiasta muutoksenhakutuomioistuin).
6. Jokainen peli pelataan laudalla, jossa Shakkikello tarjoaa Turnaus komitean.
7. Lopussa kunkin pelin molemmat joukkueet ovat velvollisia lähettämään pelin listalle Tournament
Johtaja sähköisessä (PGN) muodossa.
8.
Turnauksen johtaja on professori H. Jaap van den Herik. Hänellä on valta nimetä
avustajat, joilla on asianmukainen toimivalta päättää kiistakysymyksissä.
9. Jos mitään sääntöä riitoja tai muutoksista edellyttämät olosuhteet tuolloin
Turnauksen johtajan päätös on lopullinen (kunnioittaen asiasta muutoksenhakutuomioistuin).
10. Jäsenet valituslautakunta sovitaan aikana osallistujien kokouksessa
25 syyskuu
th
2010.
11. Osanottomaksut WCCC (ilman jäsenmaksu ICGA vuonna 2010 vähintään yhden
henkilö) ovat seuraavat:
Amatööri:
€ 25
Puoliammattilainen:
€ 250
Professional:
€ 500
Määritelmät ovat samat kuin käytetty aiemmin. Ne seuraavasti.
"Amateur" ohjelmoijia, joilla ei ole kaupallista intressiä ohjelmaansa, eivätkä
ammatillinen peliohjelmoijille. Ohjelman nimi ei saa olla peräisin tai vastaava
kaupalliseksi tuotteeksi. Hakevien amatööri luokittelu on toimitettava
perustelemaan väitteensä.
"Puoliammattilainen" Kaikki esittämä ohjelma työntekijä tai yhdistää siitä games-
ohjelmointi yritys. Ohjelman nimi ei saa olla peräisin tai samankaltainen
kaupallinen tuote.
"Professional"-ohjelma, jonka nimi on sama kuin tai peräisin kaupallinen
tuote.
Osanottajien ei tarvitse lähettää osallistumismaksu heidän ilmoittautumislomakkeella. Tämä mahdollistaa
osanottajat voivat vahvistaa merkinnät, kun he tietävät, ovatko ne saavat yhden
kymmenen matka-avustukset, jokainen € 1000, tarjoamat ICGA. Jos määrä merkinnät
Kanazawa on sama kuin Pamplonan vuonna 2009, mikä oli kymmenen, kaikki osallistujat saavat
matka tukea. Kun on kyse osallistujat, jotka tehdään matka tukea niiden osanottomaksut
________________________________________
Sivu 3
Säännöt 18
th
World Computer-Shakin
3
vähennetään tuesta, kun se on maksettu. Osallistujat, jotka eivät aio vastaanottaa
matka tuen neuvotaan aikanaan siitä, kun niiden osallistumismaksut on maksettava.
Ilmoittautuminen on saatavissa http://www.grappa.univ-lille3.fr/icga/e ... .php?id=40
Viestit saanut toukokuussa 31 otetaan voitaisiin ottaa huomioon matka tukia.
Viestit saanut toukokuun jälkeen 31 otetaan vain saada matka-avustusta, jos kymmenen tuet eivät
jo varattu osallistujille, jotka ovat tulleet siihen mennessä.
Hyväksyminen tai hylkääminen merkintä määrittää ICGA puheenjohtajan neuvoteltuaan
kanssa turnauksen johtaja. Ilmoitus hyväksymisestä annetaan mahdollisimman pian ja
Joka tapauksessa viimeistään kesäkuussa 30, 2010, edellyttäen tietenkin, että merkintä on vastaanotettu ajoissa.
Yleiset säännöt - shakin maailmanmestari SOFTWARE CHAMPIONSHIP
1. World Chess Software Championship seuraa turnauksen sääntöjen alla.
2. Turnaus 9 kierroksella Sveitsin-järjestelmä tapahtuma, vakio (ei-nopeutetussa) Sveitsin
pairings. Väliaikainen pelissä aikataulu ilmoitetaan siitä ICGA verkkosivuilla.
3. Turnauksen voittaja palkitaan (1) palkinto, pitää pysyvästi, ja (2)
otsikko World Chess Software Champion 2010.
4. Jollei toisin säädetä, pelisäännöt ovat samat kuin ihmisten turnauksen. Vuonna
Erityisesti tämä pätee väittää piirtää suhteessa kolme kertaa toiston sääntö (ks. ICGA
Lehdessä, Vol.. 28, nro 1, Uutiset-osio). Jos asia on kyseessä, turnauksen johtaja on
oikeus tehdä lopullinen päätös (kunnioittaen asiasta muutoksenhakutuomioistuin).
5. Jokainen peli pelataan laudalla, jossa Shakkikello tarjoaa Turnaus komitean.
6. Lopussa kunkin pelin molemmat joukkueet ovat velvollisia lähettämään pelin listalle Tournament
Johtaja sähköisessä (PGN) muodossa.
7.
Turnauksen johtaja on professori H. Jaap van den Herik. Hänellä on valta nimetä
avustajat, joilla on asianmukainen toimivalta päättää kiistakysymyksissä.
8. Jos mitään sääntöä riitoja tai muutoksista edellyttämät olosuhteet tuolloin
Turnauksen johtajan päätös on lopullinen (kunnioittaen asiasta muutoksenhakutuomioistuin).
9. Jäsenet valituslautakunta sovitaan aikana osallistujien kokouksessa
25 syyskuu
th
2010.
10. Osanottomaksut WCSC (ilman jäsenmaksu ICGA vuonna 2010 vähintään yhden
henkilö) ovat seuraavat.
Ohjelmia, jotka osallistuvat myös 18. World Computer Chess Championship ja
on maksanut vaaditun sisäänpääsymaksun tästä turnauksesta, veloituksetta.
Muiden ohjelmien osanottomaksut, määritelmät ja maksamisen edellytykset ovat kuin sääntö 11 ja
World Computer Chess Championship.
Ilmoittautuminen on saatavissa http://www.grappa.univ-lille3.fr/icga/e ... .php?id=40
Hyväksyminen tai hylkääminen merkintä määrittää ICGA presidentin kanssa
Turnauksen johtaja. Ilmoitus hyväksymisestä annetaan mahdollisimman pian ja joka tapauksessa
viimeistään kesäkuussa 30, 2010, edellyttäen tietenkin, että merkintä on vastaanotettu ajoissa.
________________________________________
Page 4
Säännöt 18
th
World Computer-Shakin
4
18
th
MAAILMAN COMPUTER Chess Championship TURNAUSSÄÄNNÖT
1. Jokainen merkintä on tietokonejärjestelmä ja yhden tai useamman ihmisille ohjelmoida sitä. Vuonna
tietokonejärjestelmä ei rajoitusta laitteisto. Ainakin yksi ohjelman
kehittäjien tulisi osallistua WCCC käyttää ohjelmaa, muuten osallistumismaksua varten
Ohjelma on kaksinkertaistunut.
2. Kukin ohjelma on alkuperäinen työ päästä kehittäjille. Ohjelmointi joukkueet
jonka koodi on peräisin tai kuten peli-pelissä koodin muiden kirjoittamia on nimettävä kaikki
Muut kirjoittajat, tai lähdettä koodin avulla, tiedot niiden lomakkeensa. Ohjelmat
jotka havaitaan olevan lähellä johdannaiset muut (esim. pelaamalla lähes kaikki liikkuu
sama), voidaan julistaa mitättömäksi Turnauksen johtajan saatuaan asiantuntijalausunnot. Varten
Tätä tarkoitusta varten luettelon kaikista peliin liittyviä koodi käynnissä on oltava saatavilla
kysynnän turnauksen johtaja.
3. Osallistujat ovat velvollisia osallistumaan Järjestäytymiskokouksessaan 25 syyskuu 2010 ennen
turnauksen alkua varten virallisesti rekisteröidyt turnaukseen.
Operatiiviset säännöt viimeistellään kokouksessa.
4
Muoto kunkin turnauksen ja määrä pelata yleensä määrittää
Turnauksen johtaja mukaan ohjelmien määrää tuli ja muut asiaa
tekijät. 18
th
World Computer-shakin (WCCC) oletetaan Swiss-
Järjestelmän tapahtuman 11 kierrosta, jossa määrä pelata on kaikki liikkuu 1 tunti 45 minuuttia
plus lisäys 15 sekuntia per siirto.
5
Operaattorin virhe tehdään, kun alkaa peli tai pelin aikana voidaan korjata vain
suostumuksella turnauksen johtaja. Jos toimija antaa virheellisen liikkua,
Turnauksen johtaja on ilmoitettava välittömästi. Molemmat kellot pysäytetään. Peli
on sitten tuettava missä virhe tapahtui. Kellot korjataan ja asetukset
silloin, kun virhe tulee uudelleen käyttäen kulloinkin saatavilla oleviin tietoihin.
Molemmat osapuolet voivat sitten muuttaa ohjelman parametrit hyväksynnän Tournament
Johtaja. Turnauksen johtaja voi tietyn ohjelman parametreja muutetaan.
6
Kaikki näytöt on sijoitettava siten, että operaattorin toiminta selvästi nähtävissä
vastustaja. Toimija voi: [] tulee liikkuu, [b] vastata pyyntöön tietokone
kellon tietoa, ja [c] synkronoida tietokoneen kellon normaaliin shakki kellon.
Väärinkäyttö Tämän säännön rikkomisesta rangaistaan turnauksen johtaja. Jos operaattori tarvitsee päästä
muita tietoja, on hyväksyttävä se ennen aikaa turnauksen johtaja.
operaattori ei voi kyselyn järjestelmän nähdä, jos se on elossa ilman lupaa
Turnauksen johtaja.
7
Joukkueen on saatava lupa turnauksen johtaja vaihtaa yhden tietokoneen
järjestelmästä toiseen.
8
Tie-breaking: (a) jos tasan kaksi osallistujat ovat sidottu ensimmäisen paikassa kaksi play-off pelejä
tunnin per puoli on hyvä. Pisimmillään tällainen ottelu voi kestää neljä tuntia. Jos
että ottelu laaditaan, sitten yksi äkkikuolema
1
Peli on peliä (valkoinen 12 minuuttia, musta
10 minuuttia), (b) jos kaksi tai useampi joukkue on sama pistemäärä, tie-arvoinen
Tilaus määritellään seuraavasti. Hallitseva ranking on summalla vastustajien pisteet. Jos
on edelleen tasan, summa ohjelmien osalta kumulatiivista pisteet jokaisen kierroksen jälkeen (eli
pisteet kierroksen jälkeen-1 + pisteet kierroksen jälkeen-2 + .... + Pisteet jälkeen viime kierroksella) käytetään, (c) jos
kolmen tai useamman osallistujan on sidottu ensimmäisen paikassa, sitten kaksi osallistujaa sijoittui pisimmälle
on määritettävä tie-ranking järjestyksessä (b). Tässä pari osallistujaa sitten pelata pois kuin
(A).
9
Play-off menettelyä ensinnäkin esitetyn säännön 8, väri tehtävä on
seuraa. Ensimmäisessä ottelussa peli värit ovat päinvastoin suhteen peli pelataan
turnaus. Kun äkillinen kuoleman peli seuraavia sääntöjä: (1) jos mahdollista, väri
divisioonan turnauksen (play-off ottelu mukaan lukien) on ratkaistu 7-7, jos tämä on
mahdotonta sen jälkeen (2) värit peli pelataan turnaus peruutetaan.
1
Tulos äkillisen kuoleman peli on määritelty seuraavasti. White voitti äkillisen kuoleman peli, jos Valkoinen voittaa
peli, muuten musta voittaa.
________________________________________
Sivu 5
Säännöt 18
th
World Computer-Shakin
5
2010 World Chess SOFTWARE CHAMPIONSHIP TURNAUSSÄÄNNÖT
Turnauksen säännöt tämän mestaruudesta ovat samat kuin WCCC lukuun ottamatta seuraavia.
4
Muoto turnauksen oletetaan sveitsiläis-järjestelmä tapahtumaan 9 kierrosta, jossa
määrä pelata on kaikki liikkuu 45 minuuttia plus lisäys on 15 sekuntia per siirto.
Palkintosummaan Shogi, GO, ja shakki
Järjestäminen Computer olympiadin, World Computer Chess Championship, ja
Tietokoneet ja pelit konferenssi (CG2010) on mahdollista vain ulkopuolisen tuen. Vuonna 2010 olemme
järjestää mielellään kolmeen tapahtumia Japanin Advanced Institute for Science and Technology
(JAIST).
Koska meidän pitkäaikainen toiminta, vuosien mittaan olemme saaneet paljon merkkejä luottojen kaikkien
maailmassa. Vuoden 2010 määrärahat konkretisoitui avulla ICGA toimittaa kolme kilpailua
joidenkin palkintorahoista. Kolme kilpailua ovat Shogi, 19x19 Mene ja Chess (World Computer
Chess Championship).
Ensimmäinen palkinto Shogi, 19x19 Mene ja Chess määrä on 1000 euroa.
Kehittämisen edistämiseksi tietokonepelien ohjelmointi Aasiassa, ICGA suostui edistämään
Shogi ja Go ohjelmoijat vieläkin antamalla seuraavat 2
nd
, 3
rd
, Ja 4
th
palkinnon.
Saat Shogi ja 19x19 Go:
Toinen palkinto
500 euroa
Kolmas palkinto
300 euroa
Neljäs palkinto
200 euroa
ICGA korostaa todeta, että nykyinen toiminta ei taata tarvittaessa toistua vuosittain.
Varmasti me teemme kaikkemme on se per

http://en.wikipedia.org/wiki/World_Comp ... ampionship
World Computer Chess Championship
Wikipedia, vapaa tietosanakirja
World Computer Chess Championship (WCCC) on vuosittainen tapahtuma, jossa tietokone shakki moottoreita kilpailevat toisiaan vastaan. Tapahtuman järjestää International Computer Games Association. Se on usein yhteydessä järjestetyssä Computer olympialaiset, kokoelma tietokone turnauksia muita lautapelejä.
Sisällysluettelo [piilota]
1 Championship tulokset
2 Maailman Microcomputer Shakin
3 Katso myös
4 Viitteet
5 Lähteet
[muokkaa]MM-tulokset

WCCC oli avoin kaikille tietokoneiden kuten mikroprosessorien, supertietokoneita, klusteritja omistautunut shakki laitteisto.
Vuonna 2007 hallitseva mestari Junior laski puolustaa otsikko.
Vuoden 2009 painos, sääntöjä muutettiin rajoittaa alustojen hyödyke laitteisto urheilu enintään kahdeksan ydintä,[1] Näin ei kuitenkaan supertietokoneiden ja suuria klustereita.
Event # Vuosi Sijainti Voittaja
1 1974 Tukholmassa Kaissa
2 1977 Toronto Shakki 4,6
3 1980 Linz Kaunotar
4 1983 New York, NY Cray Blitz
5 1986 Köln Cray Blitz
6 1989 Edmonton, Kanada Deep Thought
7 1992 Madrid, Espanja ChessMachine (Gideon)
8 1995 Hongkong Fritz
9 1999 Paderborn, Saksa Raastin
10 2002 Maastricht, Alankomaat Deep Junior
11 2003 Graz, Itävalta Raastin
12 2004 Bar-Ilan yliopistosta, Ramat Gan, Israel Deep Junior
13 2005 Reykjavík, Islanti Zappa
14 2006 Torino, Italia Nuorempi
15 2007 Amsterdam, Alankomaat Rybka
16 2008 Beijing, Kiina Rybka
17 2009 Pamplona, Espanja Rybka
18 2010 Kanazawa, Japani
[muokkaa]Maailman Microcomputer Shakin

Vuodesta 1980 vuoteen 2001 oli erillinen sykli mestaruutta vain ohjelmia käynnissä mikroprosessorit. Vuoteen 1991, voittajat omistettu yksikköä. Tämän jälkeen voittajat olivat käynnissä state-of-the-art mikrotietokoneiden. Tapahtuma oli myös hoitaa ICGA.
Klo 14. WMCCC Jakartassa Israelin joukkue Junior evättiin pääsy Indonesia ja eräät muut joukkueet pudotetaan pois protestina.
16. WMCCC oli sama kuin yhdeksäs WCCC edellä.
Event # Vuosi Sijainti Voittaja
1 1980 Lontoo Fidelity Shakki Challenger
2 1981 Travemünde Fidelity X
3 1983 Budapest Fidelity Elite A / S
4 1984 Glasgow Fidelity Elite X, Mefisto, Princhess X, Psion
5 1985 Amsterdam Mefisto / Nona
6 1986 Dallas Mefisto
7 1987 Rooma Mefisto / Psion
8 1988 Almería Mefisto
9 1989 Portorož Mefisto
10 1990 Lyon Mefisto
11 1991 Vancouver, Kanada ChessMachine (Gideon)
12 1993 München HIARCS
13 1995 Paderborn, Saksa MChess Pro 5.0
14 1996 Jakarta Raastin
15 1997 Pariisi Nuorempi
16 1999 Paderborn, Saksa Raastin
17 2000 Lontoo Raastin
18 2001 Maastricht Deep Junior
[muokkaa]Katso myös

Shakki moottori
Tietokone shakki
Maailman tietokoneen nopeudesta Shakin
Pohjois-Amerikan Computer Chess Championship
Hollanti avaa tietokoneen shakkimestaruuden
[muokkaa]Viitteet

Kaikki tulokset WMCCC ja WCCC virallisella ICGA kotisivuilta
^ selkeyttäminen 8-ydintä sääntö WCCC
[muokkaa]Lähteet

Pamplona - WCCC 2009
Amsterdam - WCCC 2007
Torino - WCCC 2006
Pelaa läpi 2006 WCCC pelejä
Reykjavik University, Islanti - WCCC 2005
Bar-Ilan yliopistosta - WCCC 2004
Graz - WCCC 2003
Luokat: Shakki maailmanmestaruutta | Tietokone shakki kilpailut | Toistuvat tapahtumat perustettu vuonna 1974


Hajatietoja ohjelmista

Fire - maailman vahvin shakki-ohjelman. ei saa polttaa ... kokeilla sitä itse, se on ilmainen!

lataukset:

Fire 1,31 saatavilla

Fire_131_w32_KLO
(Optimoitu 32-bittisen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
koonnut KLO)

Fire_131_w32_NS
(Optimoitu 32-bittisen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
koonnut NS)

Fire_131_w32_NS_no_SSE2
(Optimoitu 32-bittisen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
Ikääntyvien suorittimia, jotka eivät tue Intelin SSE2 käskykanta,
koonnut NS)

Fire_131_x64_KLO
(Optimoitu 64-bittinen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
koonnut KLO)

Fire_131_x64_KLO_popcnt
(Optimoitu 64-bittinen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
uudemmille CPmeitä kuin Core i7-tai tukevat POPCNT,
koonnut KLO)

Fire_131_w32_KLO_popcnt
(Optimoitu 32-bittisen Windows executable, logo, ja readme tiedostot
uudemmille CPmeitä kuin Core i7-tai tukevat POPCNT,
ihanteellinen, jos ajaa 32-bittinen käyttöjärjestelmä 64-bittinen järjestelmä ...
koonnut KLO)

Jos koet virheilmoituksen, kun yrität ladata yksi näistä ajettavat, saatat joutua lataamaan ja suorittamaan Microsoft VC + + 2008 Redistributable Package:
32-bittinen
64-bittinen

logosby Dave Dahlem:


muut:

Fire 1.31 (Windows), jonka Kranium ja Sentinel
on UCI vain, erittäin vahva, nopea ja vakaa

arvosana:
~ 3400 ELO



mmortal testit sanovat, että Robbolito on jo 46 elo parempi Rybka 3 klo 40/40, ja se on ennen Igorrit ja Ivanhoe improvments.

http://immortal223.borda.ru/?1-19-0-00000041-000-0-0 # 006



re Chessengine Firebird paremmin sitten Rybka
«Foorumit kotiin
Foorumit > Yleinen Shakki keskustelu
Lähetä uusi aihe
Siirry foorumiin:
«Edellinen | 1 2 | Seuraava » | Viimeisin viesti
24 tammikuu 2010, 06:38
# 1
mennessä Kotomitsuki
Saksa
Jäsen lähtien: Mar 2008
Jäsen Pisteet: 435
Olen vain testannut Firebird 1.0 beta W32 vastaan Rybka 3.0 quadcore Win32 tietokone. Tällä Blitz 1 min, 2 min ja 5 min Firebird on selvästi parempi.


# 10
mennessä Kotomitsuki
Saksa
Jäsen lähtien: Mar 2008
Jäsen Pisteet: 435
orangehonda kirjoitti:

Firebird on robbolito, tai niin olen kuullut, vain eri versiota - ja kyllä, Rybka kirjoittajat ovat tuohtuneet robbolito on klooni Rybka, mutta jos he eivät oikein olisi mahdotonta todistaa siitä lähdekoodista.
Vas myöntää hän ohittaa parantaa Rybka's endgame, joten ei ole yllätys siellä. Luulin, että ne arvioitiin hyvin samalla kuitenkin. Search syvyys ei ole väliä, koska kerrot sen kuinka paljon etsiä, se vahvuus on oudolta se murtuu näyttämölle # 1 tyhjästä, mutta ei, mitään ei voi todistaa.

Firebird ei robbolito, mutta sen avulla koodin Robbolito. Mistä löydän jotain Info että Rybkadevelopers sanoisi että Robbolito käyttää laitonta koodin? Pidän niin villi huhu: että Rybka käyttää koodia hedelmä. Mutta tämä koodi (enemmän tai vähemmän) vapaa ja voi olla käytetty Robbolito. Syvyys Rybka ja Firebirdin ovat hyvin erilaisia samaan koneeseen samalla kertaa. Jos Firebird olisi Rybkaclone vain ottaa syvyys +7 on rybka samaan calculationtime sitten Firebird olisi 4000 + Elo.

Miten klooni on, että paljon nopeammin.


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Shakkiohjelmien olympialaiset Japanissa 25.9 .02.10.2010
ViestiLähetetty: 09 Loka 2010 22:40 
Tuloksia

Mietintö 18. World Computer Chess Championship

Jan Krabbenbos ja Jaap van den Herik

18. maailmankongressissa Computer Chess Championship järjestetään JAIST, Kanazawa, Japanissa 24.9.-02.10.. On 10 osallistujaa. Viisi eniten ohjelmien maailman osallistuvat ja viisi uutta ohjelmaa, joka haluaisi haastaa vakiintuneita ohjelmia. Yksi uusi ohjelma on nimeltään Rondo, se on seuraaja Anthony Cozzy ohjelman Zappa. Nykyinen tekijä Zach Wegner, hän on opiskelija Cozzy. Hän on ottanut tehtäväkseen rikastuttaa vanhaa ohjelmaa Zappa uusia ideoita. Muistutamme, että Zappa Reykjavikissa 2005 tuli tyhjästä ja voitti vakuuttavasti mestaruutensa. Toinen seikka on mainita vaivaa Johannes Zwanzger hänen ohjelman Jonna. Hän toivoo olevan kilpailun kärkisijalla. Tietenkin kaikki kilpailijoita, toimitsijoita ja katsojia on heidän silmänsä Rybka koska viime vuosina Vasik Rajlich n idea on saanut menestystä jälkeen menestys. Jännittävä turnaus on edessämme.

Round 1

Yllätys Ensimmäinen kierros oli peli Ajattelija - Deep Junior. Musta pelit Sisilian aukon Sveshnikov vaihtelua. Kun pelaajat olivat poistuneet avaamisesta kirja Deep Junior etsineet omaperäinen tapa käyttää valtaa sen kaksi piispaa. Se uhrataan sotilas ja avoimilla radoilla ja lävistäjiä. Ajattelija otti sotilas ja pidetty asema mahdollisimman suljetut. Kun kova taistelu ja jotkut uudelleenjärjestely kappaletta, Ajattelija yllättäen uhrataan vastineeksi sotilaan, nyt on kaksi sotilasta ja pieni pala ja mustat torni. Kanta oli edelleen kiinni, joten sen puolesta, että ratsu ja kaksi sotilasta. Voit avata aseman Deep Junior uhrataan sotilas, mutta osoittautui, ettei se anna riittävää korvausta. Ajattelija oli loistava peli ja voitti ansaitusti.

Darmenios - Rybka oli ranskalainen peli, jossa Rybka teki aloitteen myöhäiskeskiajan peli. Sen jälkeen on kerätty etuna jälkeen etu-ja päihitti Darmenios täysin.

Hector Chess - Silppuri oli Nimzo-intialainen peli, jossa murskain uhrataan sotilas hyvin aktiivinen pelata. Tämä osoittautui hyväksi päätökseksi, sillä Hector ei ratkaista ongelmia, jotka Shredder luotu. Joten Silppuri oli hyvä turnauksen alkua.

Fridolin on uusi ohjelma kirjoittanut Christian Sommerfeld. Se oli Rondo ja kokivat luoneet ohjelmia pystyivät tekemään parempia päätöksiä tuntematon avaamisesta paikkoihin, joissa sotilas vähemmän arvoinen sitten monet aloittelijat uskoa. Fridolin otti sotilas mutta Rondo oli kaikki pelissä. Tämä johti tilanteeseen, jossa Fridolin joutui odottamaan ja lopulta hävisi.

Pandix Läpimurto yritti samanlainen strategia avaamista pelata a3 ensimmäisessä vaiheessa avaamista. Jonna ei ole ollut vaikeuksia epäsäännöllinen alku, joka muodostuu kompakti asema ja saavutettu aloitteesta. Kesti kauan ennen kuin hän pystyi toteutua aloitetta. Lopulta hän onnistui ja alkoi ansaittu voitto.

Round 2

Maailmanmestari Rybka edessään kova vastustus Ajattelija. Tällä kierroksella Ajattelija jälleen uhrataan vaihtoa. Vuonna Sisilian pelin C3 Tämä ei ole erikoisuus, mutta silti se näyttää rohkeutta. Vaihtoa se sai kaksinkertaistuu valkoinen c-sotilasta ja tietysti tämä kompensoitiin ottamalla sotilas e4. Keskellä peli seurasi kuitenkin taistelua neliöitä, kantoja ja avoimet linjat. Voimme olla samaa mieltä siitä, että Rybka on mestari kaikilla kolmella alueella. Ajattelija oli etsimässä mahdollisuuksia, mutta lopulta kävi ilmi, että musta odotti jossa valkoinen voisi löytää tarkka reikä linnake. Rybka kesti jonkin aikaa, jäsensi palaset ainakin kolme tai neljä kertaa, mutta vihdoin saapunut oikea ajatus vaihtaa g-nappulaa, jotta vapaa h-sotilaan. Mukava yhdistelmä viemään eteenpäin h-sotilas ja tunkeutuu kanssa torni b-tiedosto johti täydellinen luopuminen Kerwin Medina ohjelmaa.

Pelissä Jonny - Rondo näimme kilpailu kahden tasavertaisen vastustajia. Jo pitkään näytti, että peli päättyisi tasan, josta voimme vain ilmoittaa, että he vaihtoivat kaikki kappaleet. Ja aika vain neljä tornia ja kourallinen sotilaita laudalla molemmat ohjelmat alkoivat ajatella ja yrittää harhauttaa toisiaan. Jo pitkään, tutkimuksissa molemmin puolin, jos suonessa. Kuitenkin aivan lopussa yhteen torni loppupeliin Rondo löytyi mahdollisuuden päästä vauras kannan, jonka hän todellakin voisi tuoda hyvän lopputuloksen. Tämän toisen voitto Rondo on nyt yksi johtavista turnauksessa.

Pandix Läpimurto - Silppuri oli peli, joka alkoi jo ja jäi jopa pitkäksi aikaa, kun katsojia ajatus. Monet uskoivat, että Silppuri onnistuneet etu uhrataan materiaalia. Hän odottaa hyödyntää liikkuvuutta hänen sävellyksistään ja sotilaat hänen hyväkseen. Silti Pandix Läpimurto ratkaisseet kaikkia pieniä ongelmia ja onnistui löytämään torjua uhkia erittäin monimutkainen tilanne. Molemmin puolin ikuinen tarkastukset vaakalaudalla. Lopulta musta (murskain) oli antaa ikuisen tarkastaa ja molemmat pelaajat olivat tyytyväisiä vastustajasi pelaavat.

Peli Hector Chess - Darmenios aloitti Italian peli mutta pian muuttuu Ruy Lopez rakenne. Lopussa keskellä pelin valkoinen pelaaja teki ikäviä päätöksiä, joiden avulla musta avata linjat vastaan valkoinen kuningas G1. Avoin f-linjan ja lävistäjä A7-G1 muodosti suuren uhan, erityisesti kun musta ritari tunkeutui valkoinen kantaa g2. Valkoinen kuningas taisteli kekseliäästi ja yritti löytää jonnekin turvaan, mutta ei onnistunut. Iso aineellinen menetys oli alku täydellisen romahduksen. Musta voitti.

Kilpailu Fridolin - Deep Junior oli sisilialainen peli, jossa Deep Junior oli saada parempi käsitys vaatimuksista, jotka aiheutuvat, kun musta puoli. Deep Junior oli dynaaminen peli kuten olemme nähneet niin monta kertaa. Sotilaat ovat vain materiaalia ja toimintaa on dynaamisempi ja paras uhka vihamielinen kuningasta. Yhdistelmät, joissa runsas ja valkoinen oli vaikea pysäyttää mustan toimintaa. Deep Junior voitti vakuuttavasti. Ilmeisesti Näytelmä oli pettymys valkoinen ja siksi hän jatkoi asti parittelua loppuun.

Round 3

Kolmas kierros oli erittäin jännittävä. Kaikissa viidessä kohtaamisia valkoiset olivat aloitteen ja neljä kertaa se oli. Toinen mielenkiintoinen seikka on, että Rybka oli musta tällä kierroksella. Sen vastustaja oli Pandix Läpimurto, Unkarin ohjelma kirjoittama Gyula Horvath, pelit ihana shakkia. From Englanti aukko pian he tulivat tuntematon sijainti. Valkoinen on kaksi piispaa vastaan mustaa ottaa torni ja sotilas, joskus kaksi sotilasta. Kun soittamalla pelin näet, että sotilaat eivät ole väliä tässä kilpailussa. Se oli täynnä ideoita, täynnä uhkia ja täynnä läpimurtoja. Post mortem analasis pitäisi näyttää, jos toinen osapuolet eivät ole paremmat mahdollisuudet. Koska se meni nyt, peli päättyi, kun monia komplikaatioita tulee tehdä. Tulevien vastustajien Rybka näyttää olevan viisasta mutkistaa asioita mahdollisimman paljon. Molemmilla puolilla oli ansaittu tasapeli.

Kauneus Pandix - Rybka peli korvasi kilpailu välillä Silppuri ja ajattelija. Silppuri yllättäen uhrannut kuningatar. Vuonna tuntematon sijainti, joka ilmestyi se oli vaikea nähdä, miten valkoiset voisivat järjestää sen kappaletta siten, että sen valta on optimaalinen suhteessa sen mahdollisuuksiin. Mutta Silppuri onnistuneet siinä ja ajattelija oli löytää turvapaikan jälkeen turvapaikan sen kuningatar. Se täydentää Silppuri ohjelma, että se löysi tiensä vuonna lukemattomia variaatioita. Silppuri ansaitusti voitti pelin.

Kolmas kilpailu, jossa epäsymmetrinen materiaali tilanne sattui oli Deep Junior - Darmenios. Tällöin katsojat voivat forcast materiaali epätasapainoinen asema, koska hiljaisesta Ruy Lopez avaamisesta Deep Junior onnistuimme saamaan sen tornia päällekkäisyyteen G-tiedosto. Musta oli vain odottaa kun valkoinen uskoi, että tilaisuus oli siellä suuri vaihtoa G7, eli torni vie G7 kuningatar ottaa G7, tornilla ottaa G7, kuningas ottaa G7. Aloittelijoille kaksi tornia ovat arvoltaan sitten kuningatar, mutta Amir Ban tietää paremmin ja niin hänen ohjelmaansa Deep Junior tietää paremmin. Kuningatar on yleensä vahvempi sitten kaksi tornia (riittävän viittaus tämän lausunnon puhumme Larry Kaufman panos kesäkuun numerossa ICGA lehdessä). Tässä pelissä myös valkoinen osoittanut pätevyyttä tämän julkilausuman.

Jonna voitti pelaajan Fridolin on merkittävä peli. Merkittävä kohta oli se, että musta uskottiin voittaa sotilas hänen liikkua 11 ... Qc7. Kanta johtui hiljainen Petrov aukko, mutta voitti sotilas merkitsi luopumista oikeudesta linna. Sotilas ylimääräistä ei ollut riittävä korvaus ahdas kuningas kantaa. White oli erittäin kekseliäitä ja hyödyntämisen mahdollisuuksia vastaan musta kuningas. Sitten yhtäkkiä valkeilla tunkeutui mustan asema pitkään erilaisia viivoja ja lävistäjiä. Laatija Fridolin, Christian Sommerfeld, on vaikea tällä alalla kokeneita ohjelmoijia. Hän hävisi jo kolmannen kerran peräkkäin.

Lopuksi Rondo voittanut vastaan Hector Chess. Se oli avoin katalaani vaihtelu jossa valkoinen suoraviivaisesti osoittautui vahvin ohjelma. Kun kolme kierrosta Rondo johtaa kolmella pisteellä jälkeen Rybka ja Silppuri jokaisen 2,5 pistettä. Deep Junior on 2.

Round 4

Neljännellä kierroksella oli sen omistaa hilpeä hetki. Suurin osa peleistä sujui normaalisti, tämä tarkoittaa Silppuri helposti voitti Fridolin ja Deep Junior voitti pelaajan Hector Chess, vaikka musta vastus oli vahvempi pelin mainitsin aiemmin. Ajattelija voitti monimutkainen peli vastaan Darmenios. Tosin Darmenios ei yrittää pitää jännitystä alhainen, mutta ei onnistunut. Joten Ajattelija oli leikkiessään komplikaatioita. Hyvin ratkaiseva hetki pelin Darmenios pelit kekseliäästi 34. Qh2. Ajattelija reagoi viisaasti ja voitti pelin. Oliko se soitti 34. ..., Hxg5 sitten valkoinen olisi ollut hyvät mahdollisuudet kanssa 35 H4, Qh6 36. hg5, Qxh2 37. Rxh2 jälkeen kaksinkertaistuminen tornia on h-tiedosto. Koska peli meni, Darmenios oli antautua pian.

Pala vastus tällä kierroksella tulee Rondo vs. Pandix läpimurto. He soittivat hiljainen vaikka monimutkainen Ruy Lopez peli ja sekoitetaan kaikki palasia kuninkaan puolelta queenside ja jotkut niistä takaisin. Lopuksi sotilas kaatui hallituksen ja näytti, että päätös oli lähellä. Mutta odottamaton toiminta molemmin puolin johti epätasapainoinen loppuun pelissä ritari kahta nappulaa, jossa torni molemmin puolin. Sillä ihmisen katsoja oli selvää, että valkoinen ei tee mitään edistystä sen g ja h sotilaan. Musta puolusti tarkasti hänen tornilla, joilla hänen ritari keskeinen virka estää kuninkaan päästä ja sotilaat mennä eteenpäin. Sitten yhtäkkiä taulukoita muuttui täysin. White alkoi pelata hänen tornin sijaan kuninkaan, joka oli pelannut 40 siirtoa ilman menestystä, ja vaikka se ei ole pakko ollenkaan musta alkoi pelata hänen ritari. Miksi? Vastaus oli, että musta oli laskettu, että se voisi saavuttaa aseman jälkeen 50 siirtoa, jossa ei ole sotilas oli muuttanut ja pala jäi vangiksi. Tämä oli riittävä syy pelata, että vaihtelu. Tulos ei ollut kotoisin shakinpelaajat mieltä kanta hävisi mustan mutta sääntöjen kannalta musta voisi vaatia piirtää. Tietokoneet tietävät säännöt hyvin, joten tasapeli oli sovittu.

Kun neljä kierrosta Rondo, Rybka ja Silppuri on lyijyä 3,5 pistettä, Deep Junior on 3.

Round 5

Kaksi kolmesta johtajia, Rondo ja Rybka oli tarkoitus pelata. Aukko oli sisilialainen kanssa B3 joten pelata meni radalla Larsen kerran visioi. Alusta alkaen Rybka etsii aloitteesta. Rondo pelit varovaisesti, mutta oikeaan aikaan se oli siellä hyvin suunniteltu vastahyökkäys. Toimijoille kilpailu on ollut hienoa pelata, koska hyökkäys ja puolustus seurasivat toisiaan hyvin nopeasti. Kuitenkin soittamalla peli ei ole jännittävä lainkaan, koska molemmat ohjelmat, jotka ovat looginen tapa tehdä.

Kilpailu Silppuri - Jonna kuningattaret pelinavaus, jossa valkoinen oli aloitteen. Jonny puolusti luovien keinoin. Silppuri yrittää pitää etuna hyväksyi pitkän sarjan vaihto-ja olisivat toivoneet etu lopussa. Kuitenkin torni päättyy oli drawish ja sotilas päättyy johti täysin hyödyntää.

Deep Junior seurasi sen pelin Pandix läpimurto 13 siirtyy aukko kirja. Tämän jälkeen he soittivat kuusi jännittävää liikkuu ja siirtää 19 Pandix arvioinnin funktio ilmoitti tehdä tulosta. Deep Junior ei usko niin, mutta siirtää 32 se yhtyi arviointi ja Amir Ban tietysti jatkoi taistelua toivoa löytää temppu. Hän oli sotilas ylös, mutta oli kaksi kahden hengen pelinappuloita, joita ei ollut riittävä voitto, jotta piirtää sovittiin. Palattuaan kuuden mielenkiintoinen liikkuu, katsojat jossa ihmettelevät, miksi musta pelasi 15. ..., NA5 sijasta 15. ..., Bxe1 16. Qxc6. Tietenkin sotilas d5 olisi myös antautua, mutta ei ollut selvää, että katsojille, onko tämä riittävä korvaus vaihtoon. Ohjelmille se oli, koska molemmat ohjelmat laski 15. ..., Bxe1. Vuonna tietokone shakki maailmasta tiedämme nykyään, että ohjelmat ovat aina oikeassa.

Darmenios voitti pelaajan Fridolin jälkeen Ruy Lopez aukko. Musta pelit hyvin, mutta myöhäiskeskiajalla peli se unohdetaan monimutkainen vaihtaa tilanteen kaksinkertaistamista tornia e-tiedosto, joka saa valkoiset on eräänlainen löytää tarkistaa f6 niin, että valta hänen kaksi tornia antoi hänelle edun voittamalla vaihtoa. Loput oli tekniikka, joka Darmenios pystyi.

Lopuksi Ajattelija voittanut vastaan Hector Chess. He soittivat Nimzo-intialainen peli mallin Rubinstein. Valkoinen hallussaan kaksi piispaa ja musta kaksi ritaria. Se oli monimutkainen asema, jossa ritarit olivat hyvin aktiivisia. Kun järjestämällä sen palat valkoinen voisi strategisesti hyödyntää valtaa piispat, mikä voittaa sotilaan. Tämän jälkeen mustat kanta romahti.

Kun viisi kierrosta me nähdä kolme johtajaa kanssa 4 / 5, eli Rondo, Rybka ja Silppuri. Deep Junior on 3,5 ja ajattelija 3 pistettä.

Round 6

Vuonna kuudennella kierroksella parhaat olivat siirtyneet parhain hyvä pelata ylivoimaisen ohjelmia. Rybka oli läpihuutojuttu vastaan Hector Chess. Silti kiihkeä shakki opiskelija on hyvin opettavaista nähdä, miten Rybka ohjata hänen Knight: NA5 - Nb3 - Nc5 - NA4 - Nc3. Sen jälkeen toinen musta ritari tuli peliin: Ne7 - C6 - b4 hyökkää sotilas c2. Kaunis tiedosto luovuttaminen uhrauksen 31. ..., NE4 teki liikkua 32. ..., Rxc2 mahdollista. Tämän jälkeen hyökkäyksen valkoinen kanta romahti.

Rondo osoitti myös erinomainen shakin tällä kierroksella vastaan peräti entinen maailmanmestari Silppuri. Vuonna Sisilian puolustus Silppuri näki sen f-sotilaan kaksinkertaistui ja päätti linnan queenside ja pyrkinyt kehittämään paineen pitkin puoli-auki g-tiedosto. Kuitenkin hänen paine ei ollut vallassa vuodesta tornia G7-ja G8 jos koira puree graniitti (sotilas rakentaminen H2 - G2-f4). Se oli järkytys nähdä, että vahva ohjelma Silppuri voinut keksiä parempi liikkua suunnitelma kuin Bd7 - E8 - D7 - E8 jne. Rondo oli kyse tekniikka hyödyntää vahva asema hänen sävellyksistään. Se menestyi hyvin ja voitti ansaitusti.

Jonna voitti yllättäen Deep Junior, joka pelasi uransa tunnettu Sveshnikov vaihtelu Sisilian avaamista. Molemmat osapuolet löytyi kanta kauan drawish. Mutta sen jälkeen 26. Rb6 oli selvää, että musta joutuu Akilleen kantapää. Jonny lisäsi painetta ja lopulta hän sai sotilas d6. Ratkaiseva virhe oli 28. ..., Kh7 sijasta Bxd5, jotka on tallennettu piirtää. Silti jo nyt peli ei ollut ohi, mutta mahdollisuudet voittaa olivat kaikki poissa leveä. Jonny pelit moitteettomasti hyvin ja mukava yhdistelmä lopussa se saavuttaa täyden pisteen.

Peli Fridolin - Ajattelija oli Englanti allekirjoitus. Valkoinen pelit hiljainen, suurmestarit sanoisi "liian hiljaa". Musta tiesi tehtävänsä ja pelasi erittäin aktiivisesti. Tuolloin, että valkoinen ei näe muuta liikkuu kuin pelissä piispa, musta räjäytti sotilas muodostumista H3-G4 - f5, että siirtyminen h5. Sen jälkeen peli oli ohi.

Peli Pandix Läpimurto - Darmenios seurasi tunnettu resepti käyttöön Pandix eli mahdollisimman pian jättää aukko kirja. Valkoinen seurasi pelissä 1. c4, E6 2. h3. Pelin on kehittänyt hiljaa mutta Pandix paremmin ymmärretyksi olivat asentoon sen palasiksi ja onnistui antaa musta monella tuskalla sen heikko sotilas a6. Lopulta se kuoli 34. Rxa6. Musta kekseliäästi puolusti kantaansa uhraamalla vaihtaa kaksi sotilasta. Se johti loppupeliin rrb vs. RNN. Valkoinen käsitellään kantaa ahkerasti ja voitti pelin, koska musta kuningas oli lukittuna viimeisellä rivillä.

Tämän jälkeen kierros Rondo ja Rybka johtavat kanssa 5 / 6, jonka jälkeen Silppuri ja ajattelija kanssa 4 / 6.

Round 7

Molemmat johtajat oli suhteellisen helppo päivä. Rybka voitti pelaajan Fridolin vuonna Petroff vaihtelua. Musta näyttää terävä Nxc3, Bxc3 jossa valkoinen kaksi piispaa, joka voisi kehittää kuningas hyökkäyksen. Tämä piilevä uhka tuli selväksi, kun mustat heikko liikkua 9. ..., Bc5, heikentää puolustus musta kuningas. Haasteena voittaa tämä peli oli hyvä käsi Rybka.

Rondo oli Darmenios rauhallinen Ruy Lopez kanssa valkoinen sotilas D3. Uudelleenjärjestelyt kappaletta kummallakin puolella oli tavoitteena, joka tulisi korjata vastustajien heikot kohdat. Musta uskotaan menestynein ja ajattelin satoa 26. ..., Bxa4. Mutta valkoinen korvaus oli enemmän kuin riittävästi ja pian näimme kaksi ritaria on f5 ja g5. White antoi kaksi kappaletta torni ja kaksi keskimmäistä sotilasta. Rooks osoittautui erittäin voimakas ja tunkeutui asemiin c-tiedosto. Voitto oli pian väistämätön.

Pandix Läpimurto pitäytyi pois kirjan strategian pelissä 1. a3. Se jatkoi epäsovinnainen pelata valtasi piispa vaihto Bf5xd3 kanssa cxd3 kaksinkertaistamista d-sotilasta. Silti shakki näyttää yksinkertainen, koska pelaamalla luonnollinen liikkuu valkoinen saavuttaa yliotteen uhrata ratsu, jonka 24. Ne6 kaksi keskusta pelinappuloita. Valkoinen päätti pelin yhdistelmä ylikuormituksen puolustuksen kuningatar, joka johti runsaasti aineellista hyötyä.

Peli Jonna - Ajattelija oli pelin historian. Molemmat vastustajat pelissä Sisilian Sveshnikov oli varaa jopa siirtää 23. Sitten Ajattelija oli poissa. Joten analyysi näitä liikkeitä voidaan tukahduttaa täällä. Jonna jäi 7 enemmän liikkuu sen avaamisen kirjassa. Hänen ensimmäinen pois kirjan 32. a4. Arviointi Tämä siirto oli suuri yllätys, koska ohjelma uskoi, että tämä kanta oli arvoltaan -0,85. Lisäksi sijainti oli strategisesti monitahoinen ja ansaitsee syvemmän analyysin. Saat shakinpelaajat on selvää, että valkoinen pitäisi olla liikkumavaraa b4, axb4, cxb4, Nxa4, Bxa4, Kb3 yhdessä tai toisessa yhteydessä. Koska kaksi päättyi sotilaita voi sitten muodostaa uhan valkoinen, se on itse asiassa ainoa mahdollisuus. Kuten pelata meni arvioinnin tehtävänä oli pian -1,3. Sen jatko-osa liikkuu se meni yhä alaspäin, ja lopulta Jonny menetetty.

Kilpailu Silppuri - Deep Junior oli kohtaavat monia peräkkäin. Tällä kertaa Silppuri oli hyvin valmisteltu ja Junior jälkeen oma tyyli Grunfeld Intian. Se uhrataan sotilas e5 hajakuormitus on vasta pelata. Silppuri osoitti selvästi, että se ei vastoin pelata ollenkaan. Koska takana täydellinen sotilas vastaan ohjelman voiman Silppuri ei anna sinulle mitään mahdollisuuksia hengissä. Joten Shredder voitti ansaitusti.

Tämän jälkeen kierros meillä on kaksi johtajia Rybka ja Rondo kanssa 6 ulos 7. Silppuri ja Ajattelija seurata niitä 5 / 7.

Round 8

Paljon huomiota meni peli Deep Junior - Rybka. Monet ihmiset olivat kiinnostuneita näkemään, miten Rybka hoitaisi. Viime vuonna Pamplona he soittivat viime kierroksella ja Deep Junior tarvitaan voittaa saavuttamiseksi otsikko. Sitten laaditaan asema on edelleen yritä väkisin voittaa, joka lopulta johti tappioon Deep Junior ja otsikon Rybka. Nyt he tapasivat yksi, mutta viime kierroksella. Peli alkoi perinteisen kanssa Sisilian avaamisesta ja hyökkäys molemmilta puolilta. Valkoinen G4 ja mustaksi b5. Odottamaton kuningatar vaihto johtanut monimutkaiseen keski peliin ilman kuningatarta, jossa molemmat osapuolet jäsensi heidän kappaleita omintakeisesti. Musta uhrataan sotilas vai oliko se valkoinen, joka oli sotilas (ainakin väliaikaisesti) 22. Nxf4. Ydin taistelu oli vahva musta piispa vastaan tyypillinen ritari (hyvät, mutta ei kovin mobiili) ja monipuolinen sotilas rakenne. Musta huomiotta suoraan takaisin F-sotilas tai jopa h-sotilas ja jatkoi paikka sen kappaletta paras neliön oli. Valkoinen ei noudata tätä strategiaa, koska se on sijoitettu sen valkoinen queenside sotilasta A4 ja B3. Niin oli tuleva esineitä hyökkäyksen musta piispa. Kuitenkin on siirtää 60 näkymiä valkoinen olivat edelleen hyvät. Kuitenkin pian tämän jälkeen kantaansa romahti ja Rybka pystyi aiheuttaa monia haasteita valkoisen vastata. White epäonnistui ja menetti tornin päättyy ilman todellista oppositiota.

Kilpailu kahden amerikkalaisen osallistujien olisi suurta vaikutusta järjestyksessä kärkisijoilla. Pelissä kävi ilmi, että Rondo ei pystynyt seuraamaan Rybka. Ajattelija voitti vakuuttavasti. Peli alkoi Queens Gambit on merkittävä vaihtaa pieniä paloja. White Knight laskeutui g5 ja oli valmis kaapata f7. Se teki niin. Myöhemmin saavutti pala haarukka e5 ja sen jälkeen mustan asema oli auki, hutera ja korjaamaton. Silti Ajattelija tarvitaan paljon tekniikkaa on Rondo langenneet jätetty pois kaikki esteet, jotka olivat paikallaan musta. Ajattelija saavuttanut tavoitteensa. Ansaittu voitto.

Pelissä Darmenios - Oksasilppuri musta pelit Sisilian puolustus ja onnistuimme saamaan aloitetta pian avaamisen vaiheessa. Vuonna monimutkainen tilanne Silppuri löysi tiensä ja Darmenios näki, että hänen asemansa heikkeni nopeasti. Ensin hän menetti vaihdon kautta monimutkainen mahdollisuuksia ja hieman myöhemmin peli.

Peli Hector Chess - Jonna sisilialainen Sveshnikov muunnos tunnettu tässä turnauksessa. Molemmat pelaajat valitsivat tavalla eri kulkenut polku. Selvästi Jonny olivat valmistautuneet joitakin temppuja ja Hector oli valmis tarpeeksi toimia uhrille ideoita sisällytetty mustat ohjelmassa. Jonny uhrannut kuningatar ja käsi täynnä kappaletta ja osoitti, että yhteistyö kappaletta joka jossa hajallaan ympäri hallituksella ei ollut niin paha kuin olisi voinut odottaa. Kun kiinteä uudelleenjärjestely musta joukkojen oli selvää, että Hector ei kestäisi kovin kauan. Itse asiassa hieman myöhemmin erosi.

Peli Fridolin - Pandix seurasi pitkään tavallista aukaisu kirja. Tämä poikkeaminen Pandix normaaliin käyttäytymiseen: mahdollisimman pian jättää aukko kirja. Ilmeisesti strategia seurasi vastaan vahva ohjelmia vain Fridolin pidetään yhtenä heikompi ohjelmia. Kun teoria ohjelmat täytyi löytää oman tiensä. Fridolin pärjäsi erittäin hyvin. Sen pelata johti kannan sotilas ylös. Pandix oli joitakin laskuri pelata ja mahdollisuudet takaisin sotilas. Jossain vaiheessa ohjelma päätti uhrata vaihtaa niin, että epätasapainoisen rahoitusaseman syntynyt. Pandix on kaksi kappaletta ja Fridolin ottaa torni ja kaksi sotilasta. Kuitenkin tämä oli kaksi päättyi sotilasta on queenside. Tämä kanta oli selvästi edullinen valkoinen. Oliko Fridolin toi kuninkaan peliin tukea pelinappuloita se varmasti olisi voittanut pelin. Ei seuraavaa strategian tuloksena tasapeli, joka saavutettiin monen, monen liikkuu.

Tilanne on seuraava: Rybka johdot 7 pois 8 ja seuraa Rondo, Silppuri ja ajattelija kanssa 6 ulos 8.

Pyöreä 9

Tärkein uutinen on se, että Rybka vahvisti otsikko World Computer shakin. Se voitti 18. WCCC niin se on Computer World Champion 2010. Onnittelut. Viimeisessä pelissä vastaan Silppuri se uhrataan pelinappula Hyväksytty Katalonian avaamista. White oli vapaata leikkiä sen palaset ohjata heidät parhaat paikat hallituksessa. Musta oli sotilas ylös, mutta on kyseenalaista, onko tämä kompensoi paineen se kärsi. Kuitenkin läpimurto valkoinen ei ollut suoraan saatavilla. Kuin 26. siirtyä valkoinen alkoi syvä suunnitelma 26. Bxd5 myöhemmin liikkuvat sen keskus sotilasta D5 ja E6 avaamisesta linjat kuningatar ja piispa on yhdistetty toiminta kohti G7. Musta puolusti hyvin, mutta kuohunnan mahdollisuuksia valkoinen löytyi mukava yhdistelmä, voitti takaisin sotilas a6 kärsimättä hyökkäys ja pystyi napata toisen sotilaan laudalta (sotilas f5). Loppupeliin, joka syntyi jonkin verran teknisiä ongelmia, mutta tietokoneet ovat nykyään niin vahvoja, että he ratkaisevat nämä ongelmat helposti. Lopulta valkoinen voitti ansaitusti.

Deep Junior oli hiljainen Ruy Lopez kanssa d3 vastaan Rondo. Se oli lähinnä strateginen peli silloin tällöin taktisista Intermezzo. Katsojia oli odotettava siirtää 58 ennen peliä oli mielenkiintoinen analyysi. Valkoinen uhrasi kaksi sotilasta, mutta kehittynyt valtavasti valtaa queenside tuloksena ottaen sotilas E6 ja painamalla-sotilas. Sen jälkeen aineisto oli alisteinen merkitys. Ainoa asia, joka lasketaan oli edistää sotilas kuningattareksi. White onnistui saavuttamaan tavoitteensa, mutta musta oli suunnattu sen palat (kuningatar ja torni) siten, että he pystyivät antamaan ikuisen tarkistaa. Kahden kuningattaret taululle Amir Ban tarjosi kiinnittää hänen vastustajansa. Zach Wegner hyväksyä ja se tarkoitti, että Rondo oli toinen (ja SonnenbornBerger 23,50) ennen Ajattelija (ja 22.00).

Peli Ajattelija - Pandix Läpimurto oli kuninkaita fianchetto aukko. Pian kiinnostavia ajatuksia nousi aluksella. Materiaalitasealueen oli täysin unohdettu. Musta pyrki kappaletta ja tornia valkoinen katseli sotilasta mieluiten kulunut pelinappuloita. Vuonna lukuisia ideoita näimme jopa kolminkertaistunut b-sotilaan. Kun pöly meni, meillä oli vielä epätasapainossa materiaali kantaa teoksen musta ja kolme sotilasta valkoinen. Se oli merkittävä, mutta peli saldo oli edelleen sama, ja näin peli päättyi tasapeliin.

Darmenios - Jonny oli vallan määrän ero uuden ohjelman ja vahvistetaan osallistujan WCCC. Aloittaessaan valkoinen voisi asettua sen kannan, mutta Jonna sai vähitellen tilaa ja painetta. Tällä siirtää 33 hän oli saavuttanut, mitä hän pyrki ja sitten se oli sadonkorjuun aika. Musta teki sen erityisellä tavalla. Ei suoraan voitti materiaalia vaan lävistävät kaikki sen osat on valkoinen kantaan. White ei ollut muuta vastausta kuin erota.

Taistelu viimeinen paikka oli mielenkiintoinen, sillä molemmat contendereiden kohtasivat toisensa aivan viimeisellä kierroksella. Jotta pelaajien peli on ollut jännittävää, sillä katsojille se oli vähemmän. Jopa siirtää 30 mitään erikoista tapahtunut. Kuitenkin joitakin jännitteitä syntyi, kun valkoinen onnistunut saamaan sotilas. Kuten pelata meni se osoittautui ei riitä voittoon. Piirtää oli looginen tulos suorituskyvyn. Se merkitsi, että Fridolin päättyi 1 kohdassa ja Hector Chess on 0,5 pisteen. Molemmin puolin oli mielenkiintoinen turnaus jossa ohjelmoijat oppivat monia asioita.

ICGA Speed Chess

Winner: Rybka with 8/9
Shared second place: Jonny and Shredder with 6.5/8
Cross-Table

1 2 3 4 5 6 7 8 9 1
0 Total
1 Jonny X 1 1 1 1 0 1 0 1 ½ 6 ½
2 Darmenius 0 X 0 1 0 0 1 1 0 0 3
3 Rondo 0 1 X 1 0 0 0 1 1 ½ 4 ½
4 Fridolin 0 0 0 X 0 0 0 0 1 1 2
5 Pandix Breakthrough 0 1 1 1 X 1 ½ 0 1 ½ 6
6 Shredder 1 1 1 1 0 X 1 0 1 ½ 6 ½
7 Thinker 0 0 1 1 ½ 0 X 0 0 ½ 3
8 Rybka 1 1 0 1 1 1 1 X 1 1 8
9 Hector For Chess 0 0 0 0 0 0 1 0 X 1 2
10 Deep Junior ½ 1 ½ 0 ½ ½ ½ 0 0 X 3 ½
Pairings


Ylös
  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Lähetä uusi viestiLähetä vastaus Sivu 1/1   [ 2 viestiä ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Hyppää:  
Palaa Misakoshakin pääsivulle